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“Florie Valiquette se prête au rôle principal par une voix juvénile, étincelante et doucement ondulée, dont les passages à fleur de peau (« Je ne peux pas vivre sans vous, chers parents ») contrastent avec une détermination sans faille lorsqu'elle décide d’affronter l’autre mère pour retrouver ses parents (« Je sais ce qui me reste à faire »). L’articulation est délicate, avec un parlé-chanté fluide et de longues lignes bien tissées.” [Florie Valiquette lends herself to the leading role in a juvenile voice, sparkling and gently waved, whose skin-deep passages ("I can not live without you, dear parents") contrast with unwavering determination when she decides to confront the other mother to find her parents ("I know what I have to do"). The articulation is delicate, with a fluid spoken-sung and long, well-woven lines.]

NICOLAS MATHIEU - Olyrix (Coraline- Opéra de Lille 2018)

“Sans oublier la Coraline au grain fruité et corsé à la fois de Florie Valiquette, soprano québécoise dont on devrait entendre parler en 2019, de Favart à Toulouse et Montpellier.” [Not to mention the Coraline with the fruity and full-bodied grain of Florie Valiquette, a french-canadian soprano that we should hear about in 2019, from Favart to Toulouse and Montpellier.]

BENOÎT FAUCHET- Diapasonmag (Coraline- Opéra de Lille 2018)

"Autour de ces deux vraies stars, que du bon, à commencer par la jeune soprano québécoise Florie Valiquette qui trouve en Sophie un emploi qui convient idéalement à ses moyens : voix piquante, souple, d’une formidable liberté" [Around these two stars, only some good stuff, starting with the young french canadian soprano Florie Valiquette who finds in Sophie a job that is ideally suited to her means: voice pungent, flexible, with great freedom]

- EMMANUEL ANDRIEU - Opera Online (Sophie, Werther, Opéra de Vichy 2018)

"Florie Valiquette (Fortune) is a Canadian newcomer to watch, a first-rate actress with a charming voice"

- JOHN RHODES - Seen and heard (L'incoronazione di Poppea, Opernhaus Zürich 2018)

"Des quatre solistes, Florie Valiquette se démarque nettement par la tessiture et l’étendue de son chant"[Of the four soloists, Florie Valiquette distinguishes herself by the range and extent of her singing]

- DOMINIQUE GAUVREAU - Eklectikmedia (Mozart C Minor Mass, OSM 2018)

"Parmi les autres protagonistes, il faut mentionner la belle prestation de la stratosphérique et enjouée de la soprano canadienne Florie Valiquette (Frasquita)"[Among the other protagonists, we must mention the beautiful performance of the stratospheric and cheerful Canadian soprano Florie Valiquette (Frasquita)]

JACQUES SCHMITT - Resmusica (Carmen, Festival de Verbier 2016)

"Florie Valiquette ist L’Amour und das Premier Fantôme, Francisca Montiel das Deuxième Fantôme. Allesamt sind sie ganz herausragend besetzt, haben sich diesen deklamatorischen Stil der barocken französischen Tragédie lyrique bestens erarbeitet.”
[Florie Valiquette is L'Amour and the Premier Fantôme, Francisca Montiel the Deuxième Fantôme, all of whom are outstandingly well-versed, have mastered this declamatory style of the French baroque Tragédie lyrique.]

KASPAR SANNEMANN - Oper Aktuell (Médée, Opernhaus Zürich 2017)

 

"I was particularly taken by (…) delightful Florie Valiquette as Cupid (Love) as much for her movement as her singing. "

JOHN RHODES - Seen and Heard (Médée, Opernhaus Zürich 2017)

" […] la toute menue Florie Valiquette, habillée en garçon, chante impeccablement et joue avec justesse l’ombrageux petit Yniold, fils de Golaud, que celui-ci charge d’espionner Pelléas et Mélisande."[the tiny girl Florie Valiquette, dressed as a boy, sings flawlessly and plays with justice the little Yniold, son of Golaud, who is charged with spying on Pelleas and Melisande.]

CLAUDE GINGRAS - La Presse (Pelléas & Melisande, OSM 2016)

"The soprano Florie Valiquette made gorgeous work of Milica’s extended aria at the end. As the others join in harmony, Milica settles on a blurted high pedal point, which gave Ms. Valiquette a final triumph of another sort."

JAMES R. OESTREICH - The New York Times (Svadba, Aix-en-Provence 2015)

 

"Debout sur une chaise, Milica est déjà « plus grande » que ses amies qui l’entourent – et son chant (celui, d’une fraîcheur éclatante, de la soprano Florie Valiquette) quitte alors le ton des comptines pour une expression plus lyrique."[Standing on a chair, Milica is already "taller" than her friends around her - and her singing (that of the sparkling freshness of soprano Florie Valiquette) leaves the tone of nursery rhymes for a more lyrical expression.]

JEAN-GUILLAUME LEBRUN - Concertclassic.com (Svadba, Aix-en-Provence 2015)

"Sopranen Lilian Farahani (Carolina) en Florie Valiquette (Elisetta) zijn heerlijk als de kattende zusjes.” [Sopranos Lilian Farahani (Carolina) and Florie Valiquette (Elisetta) are delicious as the mischievous sisters]

JOEP STAPEL - Nrc.nl (Il Matrimonio segreto, De Nationale Opera 2016)"

“Florie Valiquette incarne une ravissante Zémire, pleine de caractère et de charme, notamment dans le chant de la Fauvette, au troisième acte, qui lui vaut même un baise main du chef d’orchestre.”[Florie Valiquette embodies a lovely Zémire, full of character and charm, especially in the aria of La Fauvette, in the third act, which even earns her a hand kiss from the conductor.]

JOSIANE DESLOGES - Le Soleil (Zémire & Azor, Les Violons du Roy 2015)

"Le motet en do mineur « In furore Iustissimae Irae » de Vivaldi – compositeur de prédilection du festival – s’est avéré fougueux et rien de moins qu’extatique, surtout avec la présence de la soprano québécoise Florie Valiquette comme soliste. Avec son beau timbre velouté, la jeune femme a déclamé les deux Arias et le Recitativo avec une maîtrise parfaite dans les montées rapides et les transitions d’octaves qui se déchaînaient parfois sans visiblement lui faire peur. Florie Valiquette fut définitivement la reine de la soirée; sa prestation lui vaudra d’ailleurs une longue ovation bien sentie."[The motet in C minor "In furore Iustissimae Irae" by Vivaldi - the Festival's predilection composer - was fiery and nothing short from ecstatic, especially with the presence of Quebec soprano Florie Valiquette as soloist. With her beautiful velvety timbre, the young woman has declaimed the two Arias and the Recitativo with a perfect mastery in the fast ascents and transitions of octaves that were unleashed without visibly scare her. Florie Valiquette was definitely the queen of the evening; her performance will earn her a long well felt ovation.]

MARTIN ROY - Acadie Nouvelle (Festival de Musique Baroque de Lamèque 2014)

"The largely uniform cast was dominated by the two sopranos, most notably the strikingly beautiful and talented Florie Valiquette as Teutile, who managed to convey real pathos and dramatic expression through the musicality, sheer beauty and technical assurance of her singing."

RICHARD TURP - Backtrack (Motezuma, Festival Montréal Baroque 2013)

"Most impressive this evening was soprano Florie Valiquette who played the Maid. She has a bright, youthful voice which seems to effortlessly cartwheel up and down her range, and into the highest registers with ease. She is also quite comfortable onstage in an acting capacity."

ANDREW CRUST - Backtrack (The Old Maid and the Thief, 2013)